ENGAGE:

”ENtrepreneurial GAmes for Growing Europeans”

Joi, 20 iunie 2019, la Rectoratul Universității din Pitești a avut loc un interesant eveniment de diseminare a Proiectului Erasmus+, ENGAGEEntrepreneurial Games for Growing Europeans, cu tema: Dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale elevilor prin intermediul jocurilor digitale.

Proiectul ENGAGE (2017–1– IT02 – KA201– 036947) are ca perioadă de implementare 01.09.2017-31.08.2019 și este coordonat de Istituto Comprensivo Statale Panicale Piegaro Paciano (Italia), iar Universitatea din Pitești (Facultatea de Științele Educației, Științe Sociale și Psihologie) și PALATUL COPIILOR PITEȘTI sunt parteneri, alături de alte instituții educative: European Grants International Academy SRL (Italia), AnaptixiakoKenro Thessalias (Grecia), MousikoScholioTrikalon (Grecia), Conservatoire National des Arts et métiers des Pays-de-la-Loire (Franța), O.G.E.C.LA JOLIVERIE (Franța).

Partenerii educaționali din România au avut în acest proiect roluri importante și bine definite, Universitatea din Pitești fiind furnizor al cercetării și al cunoașterii antreprenoriale, în timp ce Palatul Copiilor Pitești a realizat implementarea cunoașterii antreprenoriale prin activități educative specifice.

Domnul conf. univ. dr. Emanuel Soare (Prorector pentru Relații Internaționale și coordonatorul evenimentului de diseminare), domnul conf. univ. dr. Claudiu Langa (Decanul  Facultății de Științe ale Educației, Științe Sociale şi Psihologie), doamna conf. univ. dr. Loredana Bloju (Director al Centrului pentru Relații Internaționale și al Biroului Erasmus+ al Universității din Pitești) și doamna profesoară Ramona Linte (Director al Palatului Copiilor Pitești) au prezentat cadrul și reperele de formare și dezvoltare a gândirii antreprenoriale  –  un set complex de competențe și abilități antreprenoriale pentru elevi, începând cu cele mai fragede vârste, acestea fiind o prioritate și o preocupare care se manifestă peste tot în lume, constituind un motor al bunăstării oamenilor și al prosperității comunităților.

Produsele activităților, rezultate din colaborarea susținută a partenerilor din cele patru țări participante, se regăsesc în Ghidul EN.GA.G.E. și în jocurile digitale propriu-zise,  care sunt aproape finalizate (EN.GA.G.E. Recyclock Party și My Top), ele putând fi deja accesate la adresa http://www.engagegame.eu  de către toți cei interesați să utilizeze și să promoveze cultura antreprenorială și educația pentru ecologie și reciclare eficientă a deșeurilor.

Doamna prof. Ramona Linte a subliniat faptul că, prin jocurile digitale, elevii de la Palatul Copiilor Pitești (precum și toți copiii sau tinerii interesați) pot descoperi importanța pe care educația antreprenorială o are în procesul de dezvoltare a unei comunități și a unei economii. Jucând jocuri digitale antreprenoriale, copiii află care este parcursul de la o idee la o afacere de succes, cu impact pozitiv asupra bunăstării și calității vieții tuturor.

Proiectul ENGAGE s-a bucurat de un impact important în comunitatea educațională a partenerilor români și internaționali, toate cadrele didactice implicate așteptând cu nerăbdare următoarea oportunitate oferită de Programul Erasmus+.